Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra T6C5
 
Tatra T6C5
Tatra T6C5
Tatra T6C5
Výrobné údaje
TypT6C5
VýrobcaČKD
Rok výroby1998
Počet vyrobených kusov1
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)14 700 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 165 mm
Pohotovostná hmotnosť20 500 kg
Max. rýchlosť65 km/h
Rozchod1 435 mm
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie24
Miest na státie97
Motory a elektrická výzbroj
Motor4
Výkon46,9 kW
Napájacie napätie600V
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Tatra T6C5 (podtyp električky T6) je model českej električky z druhej polovice 90. rokov 20. storočia.

Konštrukcia

T6C5 je pomerne netypická električka. Ide o obojsmerný štvornápravový motorový električkový vozeň vyvinutý pôvodne pre Spojené štáty, pre mesto New Orleans. Vozidlo je vybavené štyrmi dverami, vždy dvoma na jednej strane vozňovej skrine. Na oboch koncoch sú umiestnené kabíny vodiča. Inak konštrukčne vychádza z osvedčených typov Tatra T6A2 a Tatra T6A5. Elektrická výzbroj je typu TV14.

Do tohto typu je možné montovať podvozky, tak pre normálny rozchod koľají 1 435 mm, ako aj pre iné, neštandardné.

Prototyp

Vozeň bez evidenčného čísla bol vyrobený v roku 1998. Po krátkych skúšobných jazdách v Prahe bol prevezený do New Orleans na neobvyklý rozchod koľajníc 1587,5 mm, kde skúšobne jazdil od roku 1999. Zákazník bol s vozidlom spokojný, ale potom, ako sa dozvedel o hospodárskych problémoch ČKD, stratil záujem. V roku 2001 bola električka premiestnená naspäť do Prahy.

Záujem o netypický vozeň prejavil podnik z Nemecka z mesta Strausberg, ktorý prevádzkuje električkovú dopravu na 6 km dlhej jednokoľajovej trati bez obratiska. Na nočnú prevádzku boli vozidlá Tatra KT8D5, ktoré sú v Strausbergu bežne v prevádzke, príliš veľké, preto podnik zakúpil električku T6C5. Po vybavení vozňu podvozkami so štandardným rozchodom a už druhých skúšobných jazdách v Prahe bol vozeň prevezený na miesto určenia, kde od roku 2003 jazdí pod evidenčným číslom 30.

Prevádzka

V roku 1998 bol vyrobený jediný vozeň.

Pozri aj

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra T6C5
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Tatra_T6C5





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk