Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SOR CN 8,5
 
SOR CN 8,5

SOR CN 8,5 v Prahe
TypCN 8,5
VýrobcaSOR
Vyrábaný v rokoch2008 – súčasnosť
Technické údaje
Dĺžka8400 mm
Šírka2525 mm
Výška2950 mm
Pohotovostná hmotnosť7100 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
25/31/0
Pohonné jednotky
Motory
Cummins ISBe 4,5Výkon: 136 kW
Prevodovky
ZF
Druhmechanická
Počet prevodových stupňov6+1

SOR CN 8,5 je model českého, čiastočne nízkopodlažného autobusu z produkcie firmy SOR Libchavy. Vozidlo je určené pre linkovú dopravu na menej vyťažených linkách, v súčasnosti sa jedná o najmenší autobus vyrábaný firmou SOR.

Konštrukcia

Model CN ​​8,5 konštrukčne vychádza z väčších, rovnako čiastočne nízkopodlažných typov CN 9,5, CN 10,5 a CN 12. Vozidlo je dvojdverové, predné dvere sú jednokrídlové, druhé, ktoré sa nachádzajú uprostred bočnice, sú dvojkrídlové. Predná časť vozidla až k druhým dverám je nízkopodlažná s výškou podlahy 340 m nad povrchom vozovky. Zadná časť tohto low entry autobusu má podlahu v štandardnej výške 800 m nad vozovkou a je prístupná po dvoch schodíkoch v interiéri vozidla. Vozidlo je vybavené britským štvorvalcovým motorom Cummins a mechanickou prevodovkou. Maximálna rýchlosť je 100 km/h.

Výroba a prevádzka

V produkcii model CN ​​8,5 čiastočne nadväzuje na minibus SOR C 7,5, ktorého výroba skončila v roku 2001 kvôli malému záujmu zákazníkov. Typ CN 8,5 vznikol vďaka potrebe nasadzovať autobusy kratších dĺžok v oblasti Orlickej hory, pretože štandardné vozidlá neboli plne využívané. Prototyp autobusu SOR CN 8,5 bol vyrobený v roku 2008 a 22. decembra toho istého roku odovzdaný zákazníkovi, ktorým bola spoločnosť Audis bus z Rychnova nad Kněžnou. Tá ho ešte v ten istý deň nasadila do pravidelnej prevádzky na linkách v okolí Rychnova. V roku 2021 jazdil ako záloha na linkách MHD v Hraniciach u dopravcu ČSAD Frýdek-Místek. Druhý prototyp prevádzkoval v roku 2021 stále dopravca Audis bus. Tretí prototyp jazdil u Arrivy Morava do roku 2021, kedy bol odstavený.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému SOR CN 8,5

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku SOR CN 8,5 na českej Wikipédii.


Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o SOR_CN_8,5





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk