Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

SOR BN 9,5
 
SOR BN 9,5

Bratislavský SOR BN 9,5 počas prestávky na
Nábreží arm. gen. Ľudvíka Svobodu
TypBN 9,5
VýrobcaSOR
Ďalšie označenieHrbáč
(prezývka používaná
v Bratislave)
Vyrábaný v rokochod 2004
Technické údaje
Dĺžka9580 mm
Šírka2525 mm
Výška3000 mm
Pohotovostná hmotnosť7600 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
26/48/1
Pohonné jednotky
Motory
Iveco Tector NEFVýkon: 185 kW
Prevodovky
ZF
Druhmechanická
Počet prevodových stupňov6+1

SOR BN 9,5 je model českého mestského čiastočne nízkopodlažného autobusu kapacitnej kategórie MIDI, ktorý je vyrábaný spoločnosťou SOR Libchavy od roku 2004.

Konštrukcia

SOR BN 9,5 je dvojnápravový model s trojdverovou karosériou. Hnacia náprava je zadná, motor a prevodovka sa nachádzajú pod podlahou v zadnej časti vozidla. Polosamonosná karoséria vozu je zváraná z oceľových uzavretých profilov, zvonku je oplechovaná, zvnútra obložená plastovými doskami, pričom vybrané spodné časti sú z nerezovej ocele. Predná náprava je značky SOR, zadná značky DANA.

Vozidlo je v prednej časti nízkopodlažné, podlaha pri prvých a druhých dverách je vo výške 360 mm nad vozovkou. Zadná časť je so štandardnou podlahou vo výške 800 mm.

Predchodcom tohto typu je model SOR B 9,5.

Výroba a prevádzka

Model BN 9,5 je na Slovensku v prevádzke v Bratislave (18 vozidiel; DPB je najväčší prevádzkovateľ tohto typu), Hlohovci (1 vozidlo), Košiciach (5 vozidiel), Liptovskom Mikuláši (8 vozidiel), Malackách (4 vozidlá), Nitre (12 vozidiel; Arriva, 11 vozidiel; Transdev), Piešťanoch (1 vozidlo), Prievidzi (2 vozidlá) a v Senici (2 vozidlá).[1]

Premávka v Bratislave

Autobusy SOR BN 9,5 boli zaradené do bežnej premávky v novembridecembri 2007 a premávali prevažne na linkách . V súčasnosti je možné tieto autobusy stretnúť len veľmi zriedka, väčšinou ako záložné vozidlo (ZV). Vzhľadom na nedostatok štandardných sólo vozidiel (12 m) boli v minulosti nasadzované aj na linky, kde kapacitne nepostačovali.

Referencie

Externé odkazy

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému SOR BN 9,5
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o SOR_BN_9,5





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk