Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Karosa C 934
 
Karosa C 934

Autobus Karosa C 934E v Prahe
TypC 934
VýrobcaKarosa
Vyrábaný v rokoch19952003
Technické údaje
Dĺžka11 345 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 165 mm
Pohotovostná hmotnosť10 450 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
45 / 35
Pohonné jednotky
Motory
Renault MIHR 062045Výkon: 186 – 188 kW
Prevodovky
Praga 5P 115
Druhmechanická
Počet prevodových stupňov5+1

Karosa C 934 je model linkového medzimestského autobusu, ktorý vyrábala Karosa Vysoké Mýto v rokoch 19962003 (od roku 1999 v modifikovanej verzii C 934E). Jedná sa o nástupcu typu C 734.

Konštrukcia

Vozidlo C 934 je základným a tiež najrozšírenejším modelom typovej rady 900. Je to dvojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie. Motor s mechanickou prevodovkou sú umiestnené za zadnou nápravou v priestore zadného panelu. C 934 konštrukčne vychádza z typu C 734, od neho sa na prvý pohlaď odlišuje zaobleným predným čelom a pomerne mohutným čelom zadným. Sedačky pre cestujúcich sú rozmiestnené 2+2 so strednou uličkou, v zadnej časti autobusu (od druhých dverí) sú umiestnené na vyvýšenej podeste. Batožinový priestor, ktorý sa nachádza pod podlahou medzi nápravami, má objem 3,5 m³. Vstup do vozidla zaisťujú dvoje dvojkrídle výklopné dvere približne rovnakej šírky. Prvé sú umiestnené pred prednou nápravou, druhé pred nápravou zadnou.

Od roku 1999 boli tieto vozidlá vyrábané v inovovanej verzii označenej ako C 934E. Najväčšou zmenou oproti klasickým autobusom C 934 je odlišné zamykanie dverí vozidla a usporiadanie strešných vetracích poklopov.

Výroba a prevádzka

Prototyp vozu C 934 bol vyrobený už v roku 1995, sériová výroba bola zahájená o rok neskôr. V roku 1999 bol voz mierne modifikovaný a pod označením C 934E bol oficiálne vyrábaný do roku 2001. Na zvláštnu objednávku sa však vyrábal až do roku 2003. Najmä v rokoch 2002 – 2003 boli tieto autobusy vyrábané v takzvanej „severnej“ verzii pre ruské ropné a plynárenské spoločnosti. Tieto vozidlá sa vyznačovali absenciou vetracích otvorov a vylepšeným topným systémom. Celkom bolo vyrobených 1396 kusov.

Vozidlá C 934 sú určené predovšetkým pre kratšie medzimestské a regionálne linky. Dopravné podniky tieto autobusy vo veľkom počte nenakupovali. V Česku zostáva v súčasnej dobe v linkovej doprave v prevádzke 7 autobusov.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa C 934

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Karosa C 934 na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Karosa_C_934





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk