A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Trojrozmerné modelovanie alebo 3D modelovanie umožňuje analýzy priestorových vzťahov 3D objektov. Každý element 3D objektu umožňuje pripojenie negrafických atribútov (napr. databázy s obsahom typov striech, fasád, databázy nájomníkov a pod.).
Na základe požiadavky na zameranie detailov a analytického spracovania dát je možné ponúknuť tri základné typy 3D modelov budov:
1. generácia: Blokový model
Jednotlivé budovy sú nahradené blokom, ktorý je daný priemetom obvodu ich strešných plášťov stavieb na terén a charakteristickou výškou. Bloky budov sú umiestnené na zameraný digitálny model terénu.
2. generácia: Urbanistický model
Jednotlivé budovy sú nahradené blokom, ktorý je daný priemetom obvodu ich strešných plášťov na terén, výškovou kostrou a je doplnený o automatizované generované tvary striech z meraných výškových a polohových údajov. Bloky budov sú umiestnené na zameraný digitálny model terénu a môžu byť doplnené jednoduchým priestorovým modelom vegetácie.
3. generácia: Podrobný model
3D model blokov budov je daný priemetom obvodu ich strešných plášťov na terén a rozčlenením na jednotlivé budovy podľa stavebných parciel. Tvary striech sú vytvárané 3D modelovaním z meraných výškových a polohových údajov. Budovy sú umiestnené na zameraný digitálny model terénu a môžu byť doplnené priestorovým modelom vegetácie.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk