A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
The Elder Scrolls IV: Oblivion | |
Základné informácie | |
---|---|
Autor/Vývojár | Bethesda Game Studios |
Vydavateľ | 2K Games Bethesda Softworks |
Distribútor | 2K Games |
Séria | The Elder Scrolls |
Engine | Gamebryo Fyzika - Havok Exteriéry - SpeedTree |
Dátum vydania | Windows, Xbox 360 24. marec 2006 20. marec 2006 24. marec 2006 23. jún 2006 26. júl 2007 PlayStation 3 27. apríl 2007 20. marec 2007 26. apríl 2007 |
Žáner | RPG |
Platforma | PC,Xbox 360,PS3 |
Minimálne požiadavky | 512MB System RAM 2.0 GHz processor 128MB grafická karta 8x DVD-ROM drive 4.6 GB na pevnom disku |
Ďalšie odkazy | |
Web stránka hry | www.elderscrolls.com |
Pozri aj Videoherný portál |
The Elder Scrolls IV: Oblivion je fantasy RPG hra vyvinutá firmou Bethesda Softworks pre PC, Xbox 360 a Playstation 3.
Hra
Oblivion je štvrtým RPG dielom série The Elder Scrolls (Staršie zvitky). Hra bola hneď po vydaní veľmi úspešná. V prvých dňoch sa predalo vyše 1,7 milióna kópii. Hra obsahuje RPG prvky.
Herný svet
Hra sa odohráva vo fiktívnej ríši Tamriel nazývanej aj „údolie krásy“. Hráč sa môže pohybovať iba v provincii Cyrodiil, ktorá je srdcom Tamrielu. Nie je závislý od hlavnej úlohovej línie.
V hre sa nachádzajú aj vedľajšie úlohy, ktoré hru obohacujú o nesmierne veľký počet hodín hrania. Vedľajšie úlohy zahŕňajú aj príbeh pre rôzne spolky do ktorých sa hráč počas hry môže pridať napr. spolok mágov, zlodejov alebo bojovníkov. Hra obsahuje aj možnosti výroby a opravovania zbraní a zbroje, miešania elixírov atď.
Herný svet, herné prostredie môže hráč masívne doplniť, rozšíriť a modifikovať pomocou editora o objekty, predmety, dialogy, až po celé príbehové línie, v princípe až na úroveň totálnej konverzie.
Možnosti nastavenia
Hru je možné hrať z prvej aj z tretej osoby (obidve možnosti sú dobre spracované). Ovládanie je jednoduché.
Predvolené nastavenia:
- Kláves C – vrhanie kúzel
- klik ľavého tlačidla myši – útok
- klik pravého tlačidla myši – blokovanie
- W, A, S, D – pohyb
Možnosť nastavenia náročnosti dokáže vyhovieť všetkým hráčom od úplného začiatočníka až po skúsených hráčov.
Rasy
Na začiatku hrania si každý hráč môže vybrať s desiatich hrateľných rás pričom každá má iný pôvod a následné výhody v hre (je to prvý slobodný výber hráča). Elfské rasy sú obratnejšie v používaní mágie a oplývajú zvýšenou inteligenciou, zatiaľ čo rasy, ako sú Nordi, Orkovia, alebo Redguardi sú nebezpečnejší v boji zblízka.
Zoznam rás:
- Argonian
- jašterí humanoid, v rodnom jazyku Saxhleel – Argoniani pochádzajú z divokých bažín a močiarov provincie Black Marsh, ktorá sa nachádza v južnej časti Tamrielu. Vďaka nehostinnému prostrediu tamojšieho kraju si Argoniani vybudovali imunitu voči väčšine jedov a chorôb a získali schopnosť dýchania pod vodou. Vyznačujú sa výraznou jašterou tvárou, hrubou kožou a veľkými očami, ale taktiež i skrytým intelektom a nadaním pre mágiu, preto sú mnohí z nich dobrí mágovia a čarodejníci.
- Breton (Manmer)
- obyvatelia provincie High Rock. Podobou sú takmer nerozoznateľní od Imperiálov, no v žilách im koluje krv ich dávnych elfských predkov. Majú talent pre umenie mágie a proti magickým útokom sú do danej miery odolní.
- Vysoký Elf (Altmer)
- obývajú juhozápadnú časť Tamrielu – Summurset Isles. Vyznačujú sa vysokou a chudou postavou so zašpicatenými ušami. Patria medzi kultúrne a inteligenčne najvyspelejšie rasy celého Tamrielu. Svojím majstrovstvom v používaní mágie predčili i Bretonov, avšak voči mágii sú menej odolní. Vďaka svojmu pôvodu sú odolnejší voči rôznym druhom ochorení.
- Lesný Elf (Bosmer)
- vzrastom menší, než ich vznešení a temní druhovia. Svoju výšku využívajú vo svoj prospech, sú vynikajúci zlodeji a lukostrelci. Ich domovom sú divoké lesy provincie Valenwood.
- Temný Elf (Dunmer)
- Ork (Orsimer)
- Khajiit
- Redguard (červený strážca)
- Nord
- obyvatelia provincie Skyrim – zvyknutý na chladné podmienky.
- Imperial (Cyrodiils)
- obyvatelia provincie Cyrodiil.
Vo svete sa nachádza viac rás (napr. Snežný Elf) no iba vyššie uvedené rasy sú hrateľné.
Atribúty
Sú základné pasívne vlastnosti, ktoré si hráč počas hry vylepšuje.
- Obratnosť (Agility)
- Zväčšuje výdrž, poškodenie spôsobené lukmi a stálosť v boji. Zahŕňa zručnosti (Skills) ako sú Lukostreľba (Marksman), Zabezpečenie (Security), a Zakrádanie (Sneak).
- Odolnosť (Endurance)
- Zväčšuje výdrž, začiatočné zdravie a zdravie získané levelmi a odpočívaním. Zahŕňa zručnosti Ťažké brnenie (Heavy Armor), Kovanie (Armorer), a Blokovanie útokov (Block).
- Inteligencia (Intelligence)
- Zväčšuje celkové množstvo many. Celkovú hodnotu many predstavuje dvojnásobok hodnoty Inteligencie (plus bonusy znamení a výzbroje). Zahŕňa zručnosti ako Alchýmia (Alchemy) a magické školy Mysticizmus (Mysticism), a Zaklínanie (Conjuration).
- Šťastie (Luck)
- Šťastie má vplyv na väčšinu akcií hráča v hre. Pod atribút šťastia však nespadajú žiadne zručnosti.
- Osobnosť (Personality)
- Zlepšuje začiatočný vzťah z ostatnými postavami vo svete, zvyšuje šancu na získanie užitočných informácií od týchto postáv. Zahŕňa zručnosti Obchodovanie (Mercantile), Reč (Speechcraft), a magickú školu Ilúzie (Illusion).
- Rýchlosť (Speed)
- Určuje aké rýchle sú pohyby a útoky hráča. Pod rýchlosť spadajú zručnosti Akrobacia (Acrobatics), Atletika (Athletics) a Ľahké brnenie (Light armor).
- Sila (Strength)
- Zvyšuje maximálnu záťaž únosnú pre postavu a zväčšuje celkovú výdrž a poškodenie spôsobené ručnými zbraňami. Patria sem zručnosti ako Boj so sečnými (Blade), údernymi zbraňami (Blunt), a Boj bez zbrane (Hand-to-hand).
- Sila Vôle (Willpower)
- Zrýchľuje regeneráciu many a výdrže a zvyšuje odolnosť voči magickým útokom. Zahŕňa magické školy Premeny (Alteration), Obnovy (Restoration), a Deštrukcie (Destruction).
Znamenia
Druhá možnosť ktorú dáva hra hráčovi na výber je voľba znamenia. Výber znamenia dáva určitú začiatočnú výhodu.
- Učeň
- + 100 bodov magickej energie, 100 % slabosť voči mágii.
- Atronach
- + 150 bodov magickej energie, nedokáže regenerovať magickú energiu, 50 % absorbovanie magickej energie.
- Dáma
- upevní 10 bodov sily vôle, upevní 10 bodov odolnosti.
- Pán
- Dokáže regenerovať zdravie, slabosť voči ohňu 25 %.
- Milenka
- Raz za deň dokáže paralyzovať nepriateľa bozkom pričom stratí 120 bodov výdrže.
- Mág
- + 50 bodov magickej energie.
- Rituál
- Raz za deň:
- odstraší nemrtvého na 30 s;
- zregeneruje 200 bodov života.
- Had
- Raz za deň:
- rozptýli kúzlo do 90 bodov na seba;
- zraní zdravie nepriateľov 3 body za 20 s;
- stratí výdrž 100 bodov;
- vylieči jed.
- Tieň
- Raz za deň sa dokáže zneviditeľniť na 60 s.
- Žrebec
- Upevní 20 bodov rýchlosti.
- Zlodej
- Upevní obratnosť, štastie a rýchlosť o 10 bodov.
- Veža
- Raz za deň:
- odomkne priemernú zámku;
- odrazí 5 % zranenia po dobu 120 s.
- Bojovník
- Upevní 10 bodov Sily a Odolnosti.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk