Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Tatra T3R.PLF
 
Tatra T3R.PLF
Výrobné údaje
TypT3R.PLF
VýrobcaTW Team
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)15 100 mm
Šírka2 480 mm
Výška3 185 mm
Max. rýchlosť65 km/hod.
Rozchod1 435 mm
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie22
Miest na státie105
Motory a elektrická výzbroj
Výkon4x44kW
Napájacie napätie600 V
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Tatra T3R.PLF (niekedy aj T3R.PVN) je novostavba čiastočne nízkopodlažnej električky vychádzajúcej z typu Tatra T3.

Dejiny

Po úspešnom spustení výroby vozňovej skrine VarCB3 firmami ČKD Pragoimex a Krnovské opravny a strojírny (KOS) pre električky typov Tatra T3R.EV a Tatra T3R.PV, rovnaké spoločnosti vyvinuli čiastočne nízkopodlažnú skriňu VarCB3LF, ktorá bola použitá aj v ostravských vozidlách Vario LF. Pretože iní prevádzkovatelia električkovej dopravy nevyžadovali napríklad asynchrónnu elektrickú výbavu, bol skonštruovaný nový typ T3R.PLF.

V Liberci sa pre nové vozidlá chystalo vytvorenie čiastočne nízkopodlažných električkových súprav. Prvým vozidlom mala byť a aj je nízkopodlažná električka T3R.PLF. Tá nemohla byť spriahnutá s druhým vozidlom tohto typu, pretože je približne o 1 meter dlhšia ako pôvodné vozidlá T3, a tak by mohli vzniknúť prevádzkové problémy napríklad pri nedostatočnej dĺžke zastávkových ostrovčekov. Ako druhé vozidlo súpravy tak bolo určené T3R.PV, ktoré má rovnakú dĺžku ako T3.

Modernizácia

Na rozdiel od električiek Vario LF boli na vozidlá T3R.PLF namontované klasické čelá vozňov T3. Bolo to z toho dôvodu, aby súprava T3R.PLF + T3R.PV vytvorila vzhľadovo takmer zhodnú dvojicu električiek. Vozidlá T3R.PLF dostali elektrickú výbavu TV Progress a polopantograf. Stanovisko vodiča a interiér sú podľa posledných modernizovaných električiek T3. Istým prvkom modernizácie je aj nízkopodlažná stredná časť vozidla.

Prevádzka

Vozidlá T3R.PLF sú vyrábané od roku 2005.

  • Liberec – dodaných 8 električiek, dodávky pokračujú

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Tatra_T3R.PLF





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk