A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Saleen S7 | |
---|---|
Výrobca | Saleen |
Produkcia | 2000–2004[1] |
Krajina pôvodu | Irvine, Kalifornia, USA |
Nasledovník | Saleen S7 Twin Turbo |
Trieda | Superšportový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | Motor pred zadnou nápravou, zadný náhon[1] |
Motor(y) | Ford 427, 7,0 L atmosférický motor V8 |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná manuálna[2] |
Rázvor | 2692 mm |
Dĺžka | 4775 mm |
Šírka | 1981 mm |
Výška | 1041 mm |
Hmotnosť | 1247 kg |
Pozri aj | Saleen S281 |
Dizajnér | Steve Saleen, Phil Frank,[3] |
Saleen S7 je ručne stavaný vysokovýkonný americký superšportový automobil vyvíjaný spoločne so Stevom Saleenom po koncepčnej a smerovej stránke, Hidden Creek Industries po myšlienkovej a základnej finančnej stránke, Philom Frankom po karosárskej, CAD interiérovej dizajnovej a vývojovej stránke a RML Group po konštrukčnej stránke.[4] Bol to jediný automobil vyrábaný Saleenom, ktorý nemal základ na existujúcom podvozku. S7 debutoval dňa 19. augusta 2000 na Rolex Monterey Motorsports Reunion. Od roku 2000 do 2004 sa S7 montoval s vidlicovým osemvalcom Ford 427 big block s atmosférickým nasávaním s výkonom 410 kW/557 koní. V roku 2005 bol model S7 nahradený modelom S7 Twin Turbo, do ktorého sa montoval výkonejší motor so systémom twin-turbo, ktorý zvyšoval výkon na 559 kW/760 koní s maximálnou rýchlosťou 399 km/h.[5]
S7
Exteriér
Karoséria automobilu je vyrobená výlučne z uhlíkových vlákien, vrátane prieduchov, spojlerov a ďalších aerodynamických prvkov na vytvorenie oddeleného prúdiaceho vzduchu okolo automobilu a pri 257 km/h vytvára automobil vlastnú hmotnosť v prítlaku.[6]
Interiér
Interiér Saleenu S7 bol dizajnovaný pre luxus a pre funkčnosť. V interiéri použitá koža, s hliníkovými prvkami. Pretože má automobil motor pred zadnou nápravou, má batožinový priestor vpredu a vzadu. Ďalšia výbava pozostáva z LCD monitoru, zadnej kamery, rýchlo vyberateľný volant a tachometer s maximálnou hodnotou 386 km/h. Kabína je asymetrického tvaru, so sedadlom vodiča posunutým viac do stredu kvôli zlepšeniu viditeľnosti vodiča a ťažiska automobilu.
Rám
Rám sa skladá z dizajnu odvodeného z priestorového rámu, ktorý sa skladá z odľahčenej ocele 4130 a hliníkových vystužených panelov tvaru včelieho plástu. Odľahčený rám tak prispieva k hmotnosti 1247 kg.
Výkony
Pôvodný atmosférický motor S7 dokázal automobil zrýchliť z 0 na 97 km/h za 3,8 sekundy a na 160 km/h za 8,1 sekundy.[7] Tiež dokáže pokoriť štvrť míle z pevným štartom za 11,75 sekundy s koncovou rýchlosťou 203 km/h. Dosahuje maximálnu rýchlosť 322 km/h.
S7 Twin Turbo
Saleen S7 Twin Turbo | |
---|---|
Výrobca | Saleen |
Produkcia | 2005–2009[8] |
Krajina pôvodu | Irvine, Kalifornia, USA |
Predchodca | Saleen S7 |
Trieda | Superšportový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | Motor pred zadnou nápravou, zadný náhon |
Motor(y) | Ford 427, 7,0 L twin-turbo V8 |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná manuálna[8] |
Rázvor | 2700 mm |
Dĺžka | 4774 mm |
Šírka | 1990 mm |
Výška | 1041 mm |
Hmotnosť | 1338 kg |
Saleen S7 Twin Turbo je upravená verzia pôvodného S7. Hoci pôvodný koncept pre S7 zahŕňal dve turbodúchadlá, tie neboli použité vo výrobe. Twin turbo verzia bola neskôr v roku 2005 vyvinutá za cenu 585 296 dolárov (435 203 eur) a nahradila tak pôvodnú verziu S7.
Zmeny
Motor bol doplnený dvomi turbodúchadlami Garrett s tlakom 0,4 bar, čím sa výkon zvýšil na hodnotu 559 kW/760 koní pri 6300 otáčkach za minútu a krútiaci moment na 949 Nm pri 4800 otáčkach za minútu. Predný a zadný difúzor a zadný spojler boli prerobené kvôli zlepšeniu prítlaku až o 60%.[9]
Výkony
- 0-97 km/h: 2,8 s[10]
- 0-160 km/h: 5,9 s[10]
- 0-322 km/h: 27 s
- Štvrť míle: 10,5 s[10]
- Maximálna rýchlosť: 399 km/h[11]
S7R
Saleen S7R je pretekárska verzia štandardnej, atmosférickej verzie S7, vyrábaná v rokoch 2000 až 2007. Bol dizajnovaný na série súťaží motoršportu štýlu grand tourer, ako American Le Mans Series, Šampionát FIA GT a 24 hodín Le Mans.
Referencie
- ↑ a b Concept Carz: 2001 Saleen S7 . Concept Carz, . Dostupné online.
- ↑ ROBSON, Graham. The Illustrated Directory of Sports Cars. : MotorBooks. . ISBN 0-7603-1418-9 Chybné ISBN. S. 430–433.
- ↑ LAMM, John. Velocity: Supercar Revolution. : MotorBooks, 2006. . ISBN 0-7603-2596-0. S. 236–237.
- ↑ Wallace A. Wyss. At Ford, a Supercar Delivers a Super Headache . Car and Driver, . Dostupné online. Archivované 2009-05-25 z originálu.
- ↑ Kim Wolfkill. First Drives - Saleen S7 Twin Turbo . Road & Track, . Dostupné online. Archivované 2007-03-28 z originálu.
- ↑ Saleen S7 - Road Test - Auto Reviews . Car and Driver, . Dostupné online.
- ↑ Motor Trend: Saleen S7 . . Dostupné online.
- ↑ a b Concept Carz: Saleen S7 TT online. Concept Carz, cit. 2007-05-05. Dostupné online.
- ↑ KENNY JR., David; WALKER, Howard; MCCANN, Elizabeth. Exotic Car Buyers Guide 2007: Saleen S7 Twin Turbo. Exotic Car Buyers Guide, 2007, s. 121.
- ↑ a b c Saleen.com: Saleen S7 Twin-Turbo online. Saleen.com, cit. 2009-10-29. Dostupné online. Archivované 2007-10-19 z originálu.
- ↑ Supercars.net: Saleen S7 Twin-Turbo online. Supercars.net, cit. 2007-05-05. Dostupné online.
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Saleen S7
Externé odkazyupraviť | upraviť zdroj
- Saleen Archivované 2021-02-28 na Wayback Machine - Oficiálna webstránka S7 Twin Turbo
- Ray Mallock Ltd. (RML) Archivované 2018-06-30 na Wayback Machine - Vývojár S7
- Phil Frank Design, LLC - Dizajnér S7
Zdrojupraviť | upraviť zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Saleen S7 na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk