A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Quake | |
Základné informácie | |
---|---|
Autor/Vývojár | id Software, Midway Games (Nintendo 64), Lobotomy Software (Sega Saturn) |
Vydavateľ | GT Interactive (PC), PXL computers (Amiga), MacSoft (Macintosh), Midway Games (Nintendo 64), Sega (Sega Saturn), Pulse Interactive (mobilné zariadenia) |
Návrh | John Romero (vedúci dizajnér), John Carmack (hlavný programátor) American McGee, Sandy Petersen, Tim Willits |
Séria | Quake |
Engine | Quake engine, Slavedriver engine (Sega Saturn) |
Dátum vydania | 22. jún, 1996 (NA) 1997, 2005 |
Žáner | FPS |
Mód | Single player, multiplayer |
Prístupnosť | BBFC: 15 ESRB: Mature (M)/Teen (T) (iba verzia pre Sega Saturn) RSAC: V3: Blood and Gore L2: Profanity |
Platforma | Amiga, Falcon, IRIX, Macintosh, PC (DOS, Linux, Windows), Nintendo 64, Risc PC, Saturn, Solaris, Windows Mobile |
Médium | 1 CD-ROM, download, N64 moduly |
Minimálne požiadavky | 90 MHz Procesor 8 MB RAM 80 MB miesta na HDD Grafická karta s 2MB RAM IRIX 5.3 / Linux 1.3.88 / MS-DOS 5.0 / Solaris 2.5.1 / Windows 95 |
Vstup | klávesnica, myš, joystick |
Pozri aj Videoherný portál |
Quake je počítačová hra a videohra žánru FPS vyvinutá firmou id Software. Bola to prvá hra v sérii počítačových hier a videohier s označením Quake.
Vývoj
John Carmack naprogramoval väčšinu práce na Quake engine. Michael Abrash, špecialista na optimalizáciu a výkonnosť programu, bol prizvaný, aby urobil vykresľovanie enginu najrýchlejšie, ako je možné. Zvukové efekty a hudba pre hru bola zložená Trentom Reznorom, z Nine Inch Nails (v hre mala krabica na náboje od Nailgunu logo Nine Inch Nails). Reznorova práca bola jedným z prvých úsilí prepojiť mainstream hudobníkov s hraním počítačových hier, a jeho titulné piesne sa stali slávne dokonca aj medzi najpríležitostnejšími fanúšikmi hry. Quake bol vydaný, keď Internet ešte začínal prenikať na povedomie spoločnosti, a hráčska aktivita sa stupňovala z lokálnych vývesiek na celosvetové online komunity. id Software videli, pred kýmkoľvek iným, že budúcnosť súťažného hrania leží v Internete, a tak sa Quake stal druhou hrou na svete, ktorú mohli hrať ľudia na Internete.
Quake a jeho tri volné pokračovania, Quake II, Quake III Arena a Quake 4, predali dohromady vyše 4 miliónov kópii. V roku 2005 vyšla verzia Quake pre mobilné telefóny.
Spracovanie
Režim hry pre jedného hráča
V režime hry pre jedného hráča hráč hľadá východ z každej úrovne, bojujúc proti množstvu nepriateľov a hľadajúc pár skrytých oblastí počas postupu úrovňou. Zvyčajne lokácia obsahuje tlačidlá alebo zbierateľné kľúče s účelom otvoriť dvere k východu. Keď hráč objaví východ, hra sa posunie do ďalšej časti. Pred štartom úrovne je hráčovi umožnené vybrať si medzi troma náročnosťami hry (ľahká, stredná a ťažká) S cieľom dosiahnúť náročnosť Nočná mora (nightmare) musí hráč objaviť tajný level v štvrtej epizóde. Kampaň v režime hry pre jedného hráča je organizovaná ako 4 individuálne epizódy, s ktorých každá má 8 úrovní (každá navyše obsahuje jednu tajnú úroveň, z ktorých jedna je "low gravity" (nízka gravitácia) level – Ziggurat Vertigo v Epizode 1, Dimension of the Doomed – ten preskúša hráčove schopnosti inou cestou). Keď sú všetky podmienky splnené, hráč postupuje do ďalšieho levelu, ktorý je samozrejme náročnejší ako ten pred ním. Ak hráč zomrie, začína na začiatku levelu, ale hra môže byť uložená hocikedy. Po skončení každej epizódy sa hráč vráti do 'rozbočovacej' štartovacej úrovne, kde je mu umožnení výber ďalšej epizódy. Každú epizódu začína hráčova postava s nulovým vybavením a minimálnou výzbrojou, bez akýchkoľvek predmetov získaných z predchádzajúcej epizódy. Epizóda I (ktorá je dostupná aj ako shareware alebo voľne stiahnuteľná ukážková demoverzia Quake) obsahuje v poslednej úrovni bossa. Konečná úloha na konci epizódy je získať magickú runu. Runy, každá zvlášť, sú dohromady štyri: the Rune of Earth Magic, Black Magic, Hell Magic a Elder Magic, z epizód Dimension of the Doomed, Realm of Black Magic, Netherworld a Elder World. Po získaní všetkých rún, sa v Start leveli zjaví vchod do záverečného levelu (End level), ktorý obsahuje záverečného bossa.
Režim hry pre viacerých hráčov
V režime hry pre viacerých hráčov sa hráči na viacerých počítačoch pripoja na server (ktorým môže byť určený stroj alebo jeden z hráčskych počítačov), kde môžu hrať proti sebe navzájom. Typické v tomto móde je, že sa hráč po smrti oživí, ale stratí všetky nazbierané predmety. Rovnako, zdvihnuté predmety zmiznú, ale po určitom čase sa znovu objavia a dajú sa znova zobrať. Kampaň z režimu hry pre jedného hráča môže byť hraná v kooperatívnom móde. Najpopulárnejšie módy su všetky druhy deathmatchu. Deathmatch módy sa delia na free-for-all (žiadna organizácia alebo tímy), duely jeden na jedného, alebo organizované súboje teamov alebo klanov. Teamová hra je tiež frekventovaná v inom móde. Hranie Quake bolo na tie časy naozaj unikátne, kvôli rôznym spôsobom hrania a trikom, ktoré mohol hráč využiť počas hry. Samozrejmá je schopnosť reagovať rýchlo, mieriť presne, vyhnúť sa streľbe iných hráčov a skákať cez zákerne miesta. Quake nezahŕňa nijakú auto-mapu, takže požaduje značné vedomosti niekedy zložitých máp (urobených ešte zložitejšími spletitou sieťou teleportov) ako aj plánovanie na zozbieranie potrebných predmetov a zachovanie zdravia a streliva na maxime. Stratégie väčšinou zahŕňajú vyzdvihnutie predmetov, ku ktorým má protivník prístup a kontrolovanie kritických oblastí v každom leveli. Pri duely si často protivníci navzájom zídu z očí, maskujú svoju pozíciu a zbierajú predmety. V takomto prípade sa často hra rozbehne až potom, keď jeden hráč zbadá druhého. Teamová hra pridá viac taktických prvkov, s rozdielnymi cestami komunikácie a kooperácie. Multiplayer Quake bola jedna z prvých hier, ktorú ľudia uznali za elektronický šport. Najlepší hráč bol Dennis "Thresh" Fong, ktorý vyhral Ferrari 308 Johna Carmacka v Microsoftom sponzorovanom Red Annihilation turnaji v 1997. Online hranie Quake je taktiež sociálnou aktivitou, keď hráči chatujú počas hrania, alebo počas čakania, kým začne hra. Veľa ľudí nadviazalo pevné priateľstvá s ľuďmi, ktorých spoznali počas hrania Quake.
Rozšírenia
Externé odkazy
- idSoftware: Quake (po anglicky)
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk