Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Konstal N
 
Konstal N
Súprava vozidiel N a 4ND1 (Katovice)
Súprava vozidiel N a 4ND1 (Katovice)
Výrobné údaje
TypN
VýrobcaKonstal
Rok výroby1948 – 1956
Počet vyrobených kusov516
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)10 400 mm
Šírka2 160 mm
Výška3 300 mm
Pohotovostná hmotnosť13 500 kg
Rozchod1000 / 1 435 mm
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie16
Miest na státie67
Motory a elektrická výzbroj
Napájacie napätie600 V
[1]
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Konstal N je model najstaršej poľskej električky koncepcie KSW. Bol vyrábaný od konca 40. rokov do 2. polovice 50. rokov 20. storočia podnikmi Konstal, Stocznia Gdańska a Sanowag. Úzkorozchodná verzia bola označená ako 2N. Celkovo bolo vyrobených 516 vozidiel pre poľský trh. Vo výrobe bol nahradený modernejším typom Konstal 4N.[2]

Konštrukcia

N je dvojsmerný dvojnápravový motorový električkový vozeň odvodený z nemeckej koncepcie KSW.[3] Vozidlo je vybavené štyrmi dverami, vždy dvoma na jednej strane vozňovej skrine; ďalej je električka štandardne vybavená pantografom. Do tohto typu električky je možné montovať podvozky ako pre normálny rozchod koľají 1 435 mm, tak aj pre rozchod 1 000 mm.

Typy a modernizácia

  • N1 (výroba: 1948 – 1956)
  • N2 (výroba: 1950 – 1952)
  • N3 (výroba: 1952 – 1956)
  • ND1 (vlečný vozeň, výroba: 1948 – 1950)
  • ND2 (vlečný vozeň, výroba: 1950 – 1953)
  • ND3 (vlečný vozeň, výroba: 1953 – 1956)
  • 2N (výroba: 1950 – 1956; rozchod: 1 000 mm)
  • 2N1 (výroba: 1950 – 1951; rozchod: 1 000 mm)
  • 2ND (výroba: 1955; rozchod: 1 000 mm)

Dodávky električiek

V rokoch 1948 až 1956 bolo vyrobených celkom 516 vozňov Konstal N.[4] Boli určené výhradne pre Poľsko (Gdansk, Gorzów Wlkp., Sopot, GOP, Krakov, Poznaň, Štetín, Varšava, Vroclav, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Grudziądz, Elbląg, Inowrocław, Jelenia Góra, Legnica, Lodž, Olsztyn, Słupsk, Toruň a Wałbrzych).

Galéria

Referencie

  1. Lubka Arkadiusz, Stiasny Marcin. Atlas tramwajów. Poznaň : Kolpress. S. 64. (poľský)
  2. LUBKA, Arkadiusz; STIASNY, Marcin. Atlas tramwajów. Poznaň : Poznański Klub Modelarzy Kolejowych. ISBN 83-920757-0-6. S. 159. (poľský)
  3. Konstal N . mkm.szczecin.pl. Dostupné online. (poľský)
  4. Typy Polskich tramwajów po 1945 . . Dostupné online. Archivované 2014-12-13 z originálu. (po poľsky)

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Konstal N
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Konstal_N





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk