A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
DirectX | |
Základné informácie | |
---|---|
Vývojár | Microsoft Corporation |
Posledná stabilná verzia | 12 (január 2015) |
Posledná aktuálna verzia | 12.0 (január 2015) |
Operačný systém | Microsoft Windows |
Typ softvéru | API |
Licencia | MS-EULA |
Pozri aj Informačný portál |
DirectX je zbierka API pre multimediálne aplikácie (najmä počítačové hry), bežiace na platforme Microsoft Windows. Tieto API pokrývajú takmer celú multimediálnu oblasť.
Väčšina počítačových hier s API DirectX na platforme Microsoft Windows používa DirectX 11.
Najpoužívanejšou API je DirectX 9, ktorá bola uvedená s operačným systémom Windows XP Service Pack 2. Project Wine, vrstva kompatibility medzi operačným systémom Windows a inými operačnými systémami, ako je GNU/Linux alebo BSD, obsahuje túto API. Taktiež Xbox 360 používa DirectX 9.0c, najnovšia verzia API DirectX 9.
Najnovšou verziou je DirectX 12. Táto verzia bola uvedená v operačnom systéme Windows 10 a v hernej konzole Xbox One.
Pozri aj
Externé odkazy
- DirectX Developer Center (po anglicky)
- Domovská stránka pre DirectX (po anglicky)
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk