Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Železničná trať České Budějovice – Gmünd
 
České Budějovice – Gmünd NÖ ÖBB
stanica České Velenice
stanica České Velenice
Základné informácie
Číslo trate199
PrevádzkovateľSŽDC / ÖBB-Infrastruktur
Dĺžka51 km
Parametre trate
Rozchod1 435
Počet koľají1
Traťová triedaD3
Napájacia sústava25 kV 50 Hz AC / 15 kV 16,7 Hz AC
Max. sklon11 ‰
Max. rýchlosť100 km/h
Priebeh trate
Station on track Straight track
213,388 České Budějovice
Straight track Non-passenger station/depot on track
České Budějovice zor. s.
Unknown route-map component "STR+l" Unknown route-map component "KRZo" Unknown route-map component "ABZgr"
Unknown route-map component "ABZg+l" Unknown route-map component "ABZgr+l" One way rightward
One way rightward Straight track
trať do Summerau a Volar
Stop on track
210,750 Nové Hodějovice
Station on track
205,175 Nová Ves u Českých Budějovic
Stop on track
198,025 Trocnov
Stop on track
196,209 Radostice u Trocnova
Station on track
193,498 Borovany
Stop on track
190,159 Hluboká u Borovan
Station on track
186,974 Jílovice
Stop on track
181,845 Petříkov
Station on track
177,081 Nové Hrady
Stop on track
171,578 Hr. Vyšné
Unknown route-map component "ABZg+l"
trať do Veselí nad Lužnicí
Station on track
164,064 České Velenice
Unknown route-map component "TZOLLWo"
163,100 Lužnice, štátna hranica CZ/AT
Station on track
161,861 Gmünd NÖ

Železničná trať České Budějovice – Gmünd NÖ (v cestovnom poriadku pre cestujúcich označená číslom 199) je jednokoľajová celoštátna trať, ktorá vedie z Českých Budějovíc cez České Velenice do stanice Gmünd NÖ v Rakúsku. Prevádzka na trati bola zahájená v roku 1869.

Elektrifikácia trate

V rokoch 2006-2010 prebiehala elektrifikácia tejto železničnej trate sústavou 25 kV 50 Hz AC. Súčasne boli železničné stanice Nová Ves u Českých Budějovic, Borovany, Jílovice a Nové Hrady vybavené elektronickým prepojeným systémom ESA 11, ktoré sú diaľkovo ovládané z Českých Budějovíc. Elektrická prevádzka v úseku České Budějovice – Nové Hrady bola zahájená 18. januára 2009,[1] v úseku z Nových Hradov do Českých Velenic prešiel prvý elektrický vlak 10. júna 2010 a v úseku České Velenice – Gmünd NÖ 9. júna 2010.[2]

Referencie

  1. BRABENEC, Daniel. Zahájení elektrického provozu z Českých Budějovic do Nových Hradů . Stránky přátel železnic, január 2009, . Dostupné online.
  2. ŠRÁMEK, Milan. Elektricky do Českých Velenic aneb Endlich elektrisch . Stránky přátel železnic, jún 2010, . Dostupné online.

Iné projekty

Externé odkazy

  • na ZelPage.cz
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.






Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk