A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Mitsubishi Eclipse | |
---|---|
Výrobca | Mitsubishi Motors Diamond-Star Motors |
Produkcia | 1989 – 2011[1] |
Krajina pôvodu | Normal, Illinois, USA |
Predchodca | Mitsubishi Cordia |
Trieda | Športový automobil |
Mitsubishi Eclipse je športový automobil, ktorý v rokoch 1989 až 2011 vyrábala japonská automobilka Mitsubishi Motors. Spočiatku sa vyrábal v karosárskej verzii kupé, ale v roku 1996 pribudla aj verzia kabriolet. Nazvaný bol podľa neporaziteľného anglického koňa Eclipse z 18. storočia, ktorý vyhral 26 pretekov.[2] Predával sa tiež ako Eagle Talon a Plymouth Laser prostredníctvom úzkej spolupráce s automobilkou Chrysler Corporation.
Prvé dve generácie (1G a 2G) zdieľali automobilovú platformu a súčiastky s modelmi Eagle Talon a Plymouth Laser. Vznikli pri úzkej spolupráci automobilky Mitsubishi Motors a Chrysler Corporation. Ich partnerstvo bolo známe ako Diamond-Star Motors (DSM). V Japonsku boli prvé dve generácie predávané v maloobchodnom reťazci nazývanom Mitsubishi Car Plaza. Tretia generácia (3G) zdieľala redizajnovanú platformu s modelmi Chrysler Sebring a Dodge Stratus. Počas Mája 2005 bola predstavená štvrtá a zároveň posledná generácia (4G), ktorá nahradzovala platformu Chrysler používanú v prvých troch generáciách s platformou PS.
Model Eclipse sa oficiálne predával v Severnej Amerike, Ománe, Južnej Kórey, Filipínach, Brazílii, Saudskej Arábii, Kuvajte, Spojených arabských emirátoch a Číne. Koncom augusta 2011 vyšiel z výrobnej linky posledný model Eclipse, pričom jeho predaj bol určený pre charitatívne účely.[3]
Prvá generácia (1G; 1989 – 1994)
Prvá generácia | |
---|---|
Iné názvy | Plymouth Laser Eagle Talon |
Produkcia | 1989 – 1994 |
Nasledovník | Mitsubishi Eclipse 2G |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4 |
Platforma | Chrysler D |
Motor(y) | 1,8 l 68 kW/92 PS 4G37 2,0 l 99 KW/135 PS 4G63 2,0 l 132 kW/180 PS 4G63T 2,0 l 143 kW/195 PS 4G63T |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2 470 mm |
Dĺžka | 4 390 mm |
Šírka | 1 695 mm |
Výška | 1 305 mm GSX: 1 320 mm |
Prvá generácia Mitsubishi Eclipse sa predával ako štvorvalcové športové kupé. Na výber boli štyri úrovne výbavy: prvé tri mali predný náhon a vrcholom bol model s pohonom 4 × 4. Vrcholné modely s predným náhonom alebo pohonom 4 × 4 boli vybavené turbodúchadlom prepĺňaným motorom.
Úrovne výbavy
- Eclipse: Základný model s predným náhonom a 92-koňovým atmosférickým motorom 4G37 s objemom 1,8 litra, 8 ventilmi a rozvodom SOHC.
- Eclipse GS: Upravený model s predným náhonom v lepšej výbave.
- Eclipse GS DOHC: Upravený model s predným náhonom vybavený atmosférickým motorom 4G63 s objemom 2,0 litra a rozvodom DOHC
- Eclipse GS DOHC AWD: Vybavený atmosférickým motorom 4G63 s výkonom 110 kW/150 koní (pohon 4 × 4 bol dostupný iba v Európe). Všetky tieto modely boli dostupné len s 5-rýchlostnou manuálnou prevodovkou a zadným samosvorným diferenciálom. Základnou výbavou bolo ABS, presklená strecha, tempomat a centrálne zamykanie.
- Eclipse GST: Vrcholný model s predným náhonom vybavený turbodúchadlom prepĺňaným motorom 4G63T s objemom 2,0 litra, 16 ventilmi, rozvodom DOHC a výkonom 180 až 195 koní.
- Eclipse GSX: Model s pohonom 4 × 4 vybavený turbodúchadlom prepĺňaným motorom 4G63T s objemom 2,0 litra, 16 ventilmi, rozvodom DOHC a výkonom 180 až 195 koní.
Druhá generácia (2G; 1994 – 1999)
Druhá generácia | |
---|---|
Iné názvy | Eagle Talon |
Produkcia | 1994 – 1999 |
Predchodca | Mitsubishi Eclipse 1G |
Nasledovník | Mitsubishi Eclipse 3G |
Príbuzné autá | Mitsubishi Lancer Evo 3 |
Typ karosérie | 2-dverové kupé 2-dverový kabriolet |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4 |
Platforma | Chrysler PJ |
Motor(y) | 2,0 l 107 kW/145 PS 4G63 2,4 l 105 kW/141 PS 4G64 2,0 l 157 kW/210 PS 4G63T |
Max. rýchlosť | 225 KM/H |
Spotreba
(90/120/mesto) |
10 Litrov / 100 KM |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2 510 mm |
Dĺžka | 1995 – 96: 4 375 mm 1997 – 99: 4 380 mm |
Šírka | 1 735 mm 1 740 mm 1 745 mm |
Výška | 1995 – 96: 1 275 mm Kabriolet: 1 340 mm GSX: 1 283 mm 1997 – 99: 1 266 mm |
Pozri aj | Chrysler Sebring kupé Dodge Avenger kupé Mitsubishi Galant |
Druhá generácia bola uvedená v roku 1995 ako kupé a v roku 1996 ako kabriolet (Spyder). Kabriolet bol dostupný v dvoch výbavách: GS a GS-T. Pohonnou jednotkou pre GS spyder bol atmosférický motor 4G64. Pre kupé verziu GS boli dostupné 2 motory - 4G63 (pre európu) a 420A (pre USA). Motory mali výkon 107kW a kompresný pomer 10.0:1. Verzia GS-T (Spyder aj Coupé) mala motor 4G63 ako atmosféra, len s obmenou vnútorností a pridaním turba Garrett T25 - piesty s kompresným pomerom 8.5:1, ostreky piestov v bloku, iné vačkové hriadele. Verzia GS-T mala taktiež upravený aj motorový priestor (Poistková skrinka, filter sania a samotné hliníkové sanie malo pridaný senzor absolútneho tlaku (z angl. Absolute Pressure Sensor) a iné výfukové zberače kvôli turbu). Najvyššia verzia GSX ponúkala pevný pohon 4x4. Zmena oproti GS-T sa prejavila na zotrvačníku, ktorý musel byť menší, aby bolo možné zapojenie hriadele na pohon aj zadných kôl, musela byť vymenená prevodovka, pridaný kardanový hriadeľ, zadný diferenciál a poloosy. Zadná náprava musela byť zmenená, taktiež nádrž s výrezom na kardanový hriadeľ. V roku 1997 prišiel Facelift, ktorý sa týkal hlavne exteriéru. Zmenený bol predný nárazník, ktorý dodal autu dravý výzor. Taktiež sa zmenil aj zadný nárazník, ktorý získal oblejšie tvary a spiatočkové polmesiačikové svetlá boli zmenené a presunuté od ŠPZ ďalej k okrajom nárazníka. Predné svetlá si tiež prešli redizajnom. Zmenám sa nevyhli ani prahové lišty, či spätné zrkadlá a zadný oblý 3-dielny spoiler bol vymenený za 1- dielny vysoký tzv. "High Rise" spoiler.
Existovali 2 rozdielne verzie áut, ktoré záviseli od trhu, na ktorom sa predávali. Európa - európske zadné svetlá s oranžovými smerovkami, predné aj zadné hmlovky, bez tempomatu a mierne rozdielnej kabeláže oproti US verzií. Amerika - zadné jednoliate červené zadné svetlá, predné smerovky slúžili ako obrysové svetlá spolu so stretávacími. Americká verzia obsahovala tempomat. Verzie áut nezáviseli na úrovni výbavy.
Úrovne výbavy
- Eclipse RS: Základný model s predným náhonom a motorom 420A s objemom 2,0 litra, rozvodom DOHC a výkonom 103 kW/140 koní. Nedisponoval ukazateľom tlaku oleja a na zadnej náprave mal bubnové brzdy. Predávaný iba v Amerike.
- Eclipse GS: Lepšie vybavený model s predným náhonom a motorom 420A/4G63 s objemom 2,0 litra, rozvodom DOHC a výkonom 105 kW/107kW . Táto verzia prišla so zadnými kotúčovými brzdami, klimatizáciou a ukazateľom tlaku oleja.
- Eclipse GS Spyder: Kabriolet s predným náhonom a motorom 4G64 s objemom 2,4 litra, rozvodom DOHC, 16 ventilmi a výkonom 105 kW/141 koní.
- Eclipse GS-T: Kupé s predným náhonom a prepĺňaným motorom 4G63 s objemom 2,0 litra, rozvodom DOHC, 16 ventilmi a výkonom 157 kW/210 koní. V tejto verzií pribudol budík tlaku turba.
- Eclipse GS-T Spyder: Kabriolet s predným náhonom a prepĺňaným motorom 4G63 s objemom 2,0 litra, rozvodom DOHC, 16 ventilmi a výkonom 157 kW/210 koní.
- Eclipse GSX: Model s pohonom 4 × 4 a prepĺňaným motorom 4G63 s objemom 2,0 litra, rozvodom DOHC, 16 ventilmi a výkonom 157 kW/210 koní.
Tretia generácia (3G; 2000 – 2005)
Tretia generácia | |
---|---|
Produkcia | 2000 – 2005 |
Typ karosérie | 2-dverové kupé 2-dverový kabriolet |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Platforma | Chrysler ST-22 |
Motor(y) | 2,4 l 110 kW/150 koní R4 2,4 l 110 kW/150 koní I4 3,0 l 147 kW/200 koní V6 3,0 l 155 kW/210 koní V6 |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 4-rýchlostná automatická |
Rázvor | 2 560 mm |
Dĺžka | 2004 – 05: 4 491 mm 2000 – 03: 4 455 mm |
Šírka | 1 750 mm |
Výška | 2001 – 05 Coupe: 1 311 mm Spyder: 1 341 mm 2000: 1 316 mm |
Hmotnosť | Coupe: 1 280 kg Kabriolet: 1 380 kg |
Pozri aj | Chrysler Sebring kupé Dodge Stratus kupé Mitsubishi Galant |
Eclipse vo svojej tretej generácii v roku 1999 podstúpilo zmenu, blízku dizajnovej štúdie Mitsubishi SST, ktorá bola predstavená na autosalóne North American International Auto Show v roku 1998. Bolo prvým konceptom, ktorý bol predstavený automobilkou Mitsubishi v USA.
Motor 4G63 bol nahradený dvomi pohonnými jednotkami: 2,4-litrovým 16-ventilovým SOHC radovým 4-valcom 4G64 s výkonom 108 kW/147 koní a 3,0-litrovým 24-ventilovým SOHC vidlicovým 6-valcom 6G72 s výkonom 151 kW/205 koní.
Úrovne výbavy
- Eclipse RS & GS: Základný model s predným náhonom s 2,4-litrovým radovým štvorvalcom 4G64 so 16 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 110 kW/150 koní.
- Eclipse GS Spyder: Kabriolet s predným náhonom s 2,4-litrovým radovým štvorvalcom 4G64 so 16 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 110 kW/150 koní.
- Eclipse GT: Model s predným náhonom vybavený 3,0-litrovým vidlicovým šesťvalcom s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 147 kW/200 koní.
- Eclipse GT Spyder: Kabriolet s predným náhonom vybavený 3,0-litrovým vidlicovým šesťvalcom s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 147 kW/200 koní (pre modelový rok 2003 upravený na 155 kW/210 koní).
- Eclipse GTS: Model s predným náhonom vybavený 3,0-litrovým vidlicovým šesťvalcom s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 155 kW/210 koní.
- Eclipse GTS Spyder: Kabriolet s predným náhonom vybavený 3,0-litrovým vidlicovým šesťvalcom s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 155 kW/210 koní.
Bezpečnosť
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) určila nárazové testy pre Eclipse rôznych modelových rokov:[4]
Modelový rok | Model | Typ | Vodič | Soplujazdec | Cestujúci na ľavej zadnej strane | Cestujúci na pravej zadnej strane | 4x2 prevrátenie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2002 | Eclipse | 2-DR | N/A | ||||
2003 | Eclipse | 2-DR | N/A | ||||
2005 | Eclipse | 2-DR | N/A | N/A |
Štvrtá generácia (4G; 2006 – 2011)
Štvrtá generácia | |
---|---|
Produkcia | 2006 – 2011 |
Typ karosérie | 2-dverové kupé 2-dverový kabriolet |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Platforma | Mitsubishi PS |
Motor(y) | 2,4 l 121 kW/165 koní R4 3,8 l 196 kW/266 koní V6 |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna 6-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 560 mm |
Dĺžka | 2006 – 08: 4 565 mm 2009 – súčasnosť: 4 583 mm |
Šírka | 1 835 mm |
Výška | 2006 – 2010: 1 360 mm 2006 – 2010 Spyder: 1 383 mm 2006 – 2010 GT Spyder: 1 390 mm 2011 – súčasnosť: 1 351 mm 2011 – súčasnosť Spyder: 1 375 mm |
Hmotnosť | 1 574 kg |
Pozri aj | Mitsubishi Endeavor Mitsubishi Galant |
Štvrtá generácia bola upravená podľa druhej generácie, ale udržala si prednú časť podľa súčasného dizajnu Mitsubishi. Pohonná jednotka je vidlicový šesťvalec MIVEC s objemom 3,8 litra a výkonom 196 kW/266 koní a krútiacim momentom 350 Nm pre výbavu GT. Atmosférická verzia GS má radový štvorvalec MIVEC s objemom 2,4 litra a výkonom 121 kW/165 koní.
Úrovne výbavy
- Eclipse GS: Základný model s predným náhonom s 2,4-litrovým radovým štvorvalcom 4G69 so 16 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 121 kW/164 koní.
- Eclipse GS Sport Spyder: Kabriolet s predným náhonom s 2,4-litrovým radovým štvorvalcom 4G69 so 16 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 121 kW/164 koní.
- Eclipse GS Sport: Základný model s predným náhonom s 2,4-litrovým radovým štvorvalcom MIVEC so 16 ventilmi a výkonom 121 kW/164 koní.
- Eclipse GT: Model s predným náhonom s 3,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom 6G75 s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 196 kW/266 koní.
- Eclipse GT Spyder: Kabriolet s predným náhonom s 3,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom 6G75 s 24 ventilmi, rozvodom SOHC a výkonom 196 kW/266 koní.
Predaje
Celkovo sa predalo 906 876 automobilov Mitsubishi Eclipse.[5]
Referencie
- ↑ BEENE, Ryan. Mitsubishi to halt U.S. production of 3 models in August. Automotive News, 25. apríl 2011. Dostupné online.
- ↑ Facts & Figures . Mitsubishi Motors, . S. 29. Dostupné online. Archivované 2012-03-22 z originálu.
- ↑ Mitsubishi plans to halt U.S. production of 3 models in August . Autoweek.com, 25. apríl 2011. Dostupné online.
- ↑ 1990–2010 Search Results by Model . NHTSA.GOV, . Dostupné online.
- ↑ HOFFMAN, Steve. Final Eclipse fetches $35K in auction . Pantagraph.com, 17. september 2011, . Dostupné online.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Mitsubishi Eclipse
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Mitsubishi Eclipse na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk