A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Koenigsegg Agera | |
---|---|
Výrobca | Koenigsegg |
Produkcia | 2011-2013 (Agera) 2011-2014 (Agera R) 2013-2014 (Agera S) 2014-2016 (One:1) 2015-2017 (Agera RS) |
Krajina pôvodu | Ängelholm, Švédsko |
Predchodca | Koenigsegg CCX |
Trieda | Superšportový automobil |
Typ karosérie | 2-dverová targa |
Usporiadanie | Motor pred zadnou nápravou, zadný náhon |
Motor(y) | Agera: 5,0 l (691 kW/927 koní) twin-turbo V8 Agera R: 5,0 l (850 kW/1140 koní) twin-turbo V8 Agera S: 5,0 l (768 kW/1030 koní) twin-turbo V8 Agera RS: 5,0 l (865 kW/1160 koní)/(1000 kW/1341 koní) twin-turbo V8 (továrensky voliteľne) One:1: 5,0 l (1000 kW/1341 koní) twin-turbo V8 |
Prevodovka(y) | 7-rýchlostná dvojspojková |
Rázvor | 2662 mm |
Dĺžka | 4293 mm |
Šírka | 1996 mm |
Výška | 1120 mm |
Hmotnosť | Standard/Agera R/Agera S: 1435 kg[1] One:1: 1360 kg[2] Agera RS: 1395 kg[3] |
Dizajnér | Christian von Koenigsegg |
Koenigsegg Agera je superšportový automobil s motorom v strede, ktorý v rokoch 2011 až 2017 vyrábala švédska automobilka Koenigsegg. Agera bol nástupcom modelov Koenigsegg CCX/CCXR. Názov Agera znamená v švédčine konať.
V roku 2010 bol časopisom Top Gear menovaný ako "Hypercar of the Year".[4] Od novembra 2017 je model Agera RS najrýchlejším produkčným automobilom na svete s GPS overenou priemernou maximálnou rýchlosťou 447 km/h a 458 km/h na rovnom úseku.[5]
Pohonné ústrojenstvo
Agera je poháňaná Koenigseggom vyvinutým 5,0-litrovým vidlicovým osemvalcovým motorom s prepĺňaním dvomi turbodúchadlami, ktorý produkuje 691 kW/927 koní pri 6900 otáčkach za minútu a krútiaci moment 1100 newtonmetrov pri 4000 otáčkach za minútu.[6] Celková hmotnosť motora je iba 197 kilogramov, čo je dosiahnuté vďaka použitiu sacieho potrubia z uhlíkových vlákien a hliníkovej konštrukcii.[7] Prenos výkonu na kolesá obstaráva špeciálne vyvinutá 7-rýchlostná dvojspojková prevodovka s radením pádlami pod volantom. Hmotnosť prevodovky je 81 kilogramov.[7]
Výkony
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy[8]
- Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 8,0 sekundy[8]
- 0-200-0 km/h za 13,5 sekundy[8]
Maximálna rýchlosť produkčného modelu je 400 km/h.[6]
Automobil Koenigsegg Agera pomer výkonu k hmotnosti 1,51 kg na jednu konskú silu.
Verzie
Agera R je výkonnejšia verzia modelu Agera, ktor používa upravený motor 5,0 l V8 s výkonom 850 kW/1140 koní na palivo E85. Na štandardný benzín dosahuje výkon 760 kW/960 koní.[9]
Agera S je upravená verzia Agery R, ktorej výkon dosahuje 768 kW/1030 koní a krútiaci moment 1100 Nm.[10]
One:1 bol predstavený v marci 2014 na Ženevskom autosalóne.[11] Vyrobených bolo ďalších šesť kusov, ktoré sa už predali. Koenigsegg One:1 je vybavený motorom 5,0 l V8 twin turbo, ktorý však v tomto prípade poskytuje výkon 1000 kW/1341 koní pri 7500 otáčkach za minútu a krútiaci moment 1371 Nm pri 6000 otáčkach za minútu. Hmotnosť motora je 197 kilogrmov, čo je dosiahnuté vďaka použitiu sacieho potrubia z uhlíkových vlákien a hliníkovej konštrukcii. Výkon na kolesá prenáša 7-rýchlostná dvojspojková prevodovka s radením pádlami pod volantom.
Agera RS bola predstavená v roku 2015 na Ženevskom autosalóne, spoločne s prototypom Koenigsegg Regera. Agera RS v sebe spája prvky Agery R a Agery S, spoločne s niektorými funkciami modelu One:1.[12] 5-litrový osemvalec v tomto prípade poskytuje výkon 865 kW/1160 koní, avšak s voliteľným 1 MW balíkom dosahuje 1000 kW/1341 koní. Počet kusov Agery RS je limitovaný na 25.
Ďalšie špeciálne verzie
Existuje viacero špeciálnych edícií, ktoré vznikli na základe požiadaviek zákazníkov. Medzi nich patria:
- Agera N[13]
- Agera X[14]
- Agera S Hundra (built to celebrate the production of 100 cars)[15]
- Agera HH[16]
- Agera RS Naraya[17]
- Agera RS Draken[18]
- Agera RS Valhall[19]
- Agera RS1[18]
- Agera RSR (3 special-edition Agera RS built for Japanese customers)[18]
- Agera ML[20]
- Agera HM[21]
- Agera XS (2 special-edition Agera RS built for two US customers)[17]
- Agera RSN
-
Koenigsegg Agera S Hundra
-
Koenigsegg Agera R
-
Koenigsegg Agera RSR
-
Interiér Koenigseggu Agera RS
Referencie
- ↑ Koenigsegg Agera . . Dostupné online. Archivované 2017-01-12 z originálu.
- ↑ Koenigsegg One:1 . . Dostupné online. Archivované 2017-01-16 z originálu.
- ↑ Koenigsegg Agera RS . . Dostupné online. Archivované 2016-03-28 z originálu.
- ↑ PHILIP, Sam. 2010 TopGear Awards: Hypercar of the Year . Top Gear, 20 April 2011, . Dostupné online. Archivované 2015-05-12 z originálu.
- ↑ Koenigsegg's Top Speed Was 285 MPH on the Nevada Highway . . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ a b Specifications, Agera . . Dostupné online.
- ↑ a b CARD, Harrison. Koenigsegg Agera Rocks the Super Car World. Auto Trends, 5 July 2011. Dostupné online . Archivované 2011-09-10 na Wayback Machine
- ↑ a b c Koenigsegg Agera . Koenigsegg, . Dostupné online. Archivované 2015-02-23 z originálu.
- ↑ Koenigsegg Agera R . Koenigsegg, 9 March 2013, . Dostupné online. Archivované 2012-08-05 z originálu.
- ↑ Koenigsegg Agera S . Koenigsegg, . Dostupné online. Archivované 2015-02-27 z originálu.
- ↑ DOBIE, Stephen. Koenigsegg One:1 supercar: Geneva 2014 . 4 March 2014, cit. 2014-03-04. Dostupné online.
- ↑ Geneva 2015: Koenigsegg Agera RS online. GTspirit.com, 3 March 2015, cit. 2015-03-03. Dostupné online.
- ↑ ANDERSON, Brad. The Story Behind the Koenigsegg Agera 'N' - GTspirit. GTspirit, 30 August 2015. Dostupné online cit. 2018-02-03.
- ↑ One-Off Koenigsegg Agera X Up For Sale. Motor Authority. Dostupné online cit. 2018-02-03.
- ↑ Koenigsegg from 0 to 100 in 10 Years online. Koenigsegg, 10 March 2013, cit. 2013-03-10. Dostupné online. Archivované 2013-03-12 z originálu.
- ↑ Koenigsegg Agera HH And Lewis Hamilton At The 2015 Gumball 3000. Koenigsegg, 9 June 2015. Dostupné online cit. 2018-02-03. Archivované 2018-02-03 na Wayback Machine
- ↑ a b Koenigsegg at Salon Privé 2016. Koenigsegg, 30 August 2016. Dostupné online cit. 2018-02-03. Archivované 2019-12-06 na Wayback Machine
- ↑ a b c The 11 Koenigseggs of Monterey Car Week, 2017. Koenigsegg, 23 August 2017. Dostupné online cit. 2018-02-03. Archivované 2019-03-06 na Wayback Machine
- ↑
- 135 online. koenigsegg-registry.net, cit. 2018-02-03. Dostupné online.
- ↑ 1:18 Agera RS “ML” online. Koenigsegg, cit. 2018-02-03. Dostupné online. Archivované 2018-02-03 na Wayback Machine
- ↑
- 115 online. koenigsegg-registry.net, cit. 2018-02-03. Dostupné online.
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Koenigsegg Agera
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk