A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
BMW Z3 | |
---|---|
Výrobca | BMW |
Produkcia | 1996-2002 |
Krajina pôvodu | Greer, Južná Karolína, USA (BMW US Mfg. Comp.) |
Predchodca | BMW Z1 |
Nasledovník | BMW Z4 |
Trieda | Roadster |
Typ karosérie | 2-dverový kabriolet 2-dverové kupé |
Usporiadanie | motor vpredu, zadný náhon |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2446 mm |
Dĺžka | 4026 mm |
Šírka | 1996-98: 1692 mm 1999-2002: 1740 mm |
Výška | 1996-98: 1288 mm 1999-2002 Roadster: 1293 mm Kupé: 1306 mm |
Hmotnosť | 1170–1445 kg |
BMW Z3 bol prvý moderný roadster automobilky BMW, ktorý sa vyrábal v rokoch 1996 až 2002. Existovalo niekoľko variantov pred tým, ako jeho výroba v roku 2002 skončila, vrátane kupé verzie pre rok 1999. Z3 bol v roku 2002 nahradený modelom Z4, ktorý bol predstavený na autosalóne v Paríži.
Prehľad
Z3 bol navrhnutý Jojim Nagashimom z dizajnérskeho tímu BMW a bol vyvinutý z platformy E36 radu 3. Výsledná platforma je niekedy označovaná ako E36/7 (roadster) alebo E36/8 (kupé). Zadné vlečné rameno pruženia z modelu E30 bolo použité predtým ako sofistikované viacprvkové zavesenie z modelu E36. Ako prvý motor bol v ponuke 1,9-litrový M44 R4 motor, ale jeho výkon 103 kW/138 koní nebol podľa očakávaní kupujúcich. Interiérové vybavenie tie nebolo na úrovni iných modelov, a plastové zadné okno pôsobilo chudobne oproti sklenenému oknu v oveľa lacnejšej Mazde MX5.
V roku 1997 bol pridaný výkonnejší šesťvalcový motor. 2,8-litrový M52B28, ktorý používal aj model 328i okrem všetkých hliníkových blokov a hlavy bol špeciálne žiadúci, kvôli jeho výkonu 141 kW/189 koní. M Roadster sa objavil v roku 1998 s 3,2-litrovým motorom S52B32 (USA) a výkonnejším 3,2-litrovým motorom S50B32 (Celosvetovo). V roku 1999 bol 1,9-litrový R4 motor nahradený 2,5-litrovým radovým šesťvalcom M52TUB25 s výkonom 130kW/170 koní.
Do Z3 boli montované motory V8 nemeckých tuningových firiem AC Schnitzer (4,4-litrový vo verzii Roadster, mimosériová výroba)[1] a Hartge (5,0-litrový vo verzii Coupé, nazvaný Hartge Z3 MQP V8).[2]
V roku 2000 boli nahradené všetky motory. Paleta motorov sa skladala z 2,2-litrového M54B22 motora, 2,5-litrového M54B25 motora, 3,0-litrového M54B30 motora a pre M Roadster 3,2-litrový M54B32 motor. Všetky 3 z týchto radových šesťvalcov boli v ponuke až po ukončenie výrobu v roku 2002. Takisto bolo obnovené aj interiérové vybavenie, ale plastové zadné okno ostalo.
Technické údaje
Verzia | Motor: | Systém vstrekovania: | Vŕtanie × zdvih: | Kompresný pomer: | Max. výkon: | Max. krútiaci moment | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Benzínové motory: | ||||||||
1.9i[3] | R4 1,9 l (1895 cm³), SOHC | vstrekovanie | 85,00 × 83,50 mm | 9,7:1 | 118 koní (87 kW) pri 5500 ot/min | 180 Nm pri 3900 ot/min | 10,4 s | 196 km/h |
1.9[4] | R4 1,9 l (1895 cm³), DOHC | vstrekovanie | 85,00 × 83,50 mm | 10,0:1 | 140 koní (103 kW) pri 6000 ot/min | 179 Nm pri 4300 ot/min | 8,4 s | 187 km/h |
2.0[5] | R6 2,0 l (1991 cm³), DOHC | vstrekovanie | 80,00 × 66,00 mm | b/d | 150 koní (110 kW) pri 5900 ot/min | 190 Nm pri 3500 ot/min | 8,9 s | 210 km/h |
2.2i[6] | R6 2,2 l (2171 cm³), DOHC | vstrekovanie | 80,00 × 72,00 mm | 10,8:1 | 170 koní (125 kW) pri 6100 ot/min | 210 Nm pri 3500 ot/min | 7,9 s | 224 km/h |
2.5i[7] | R6 2,5 l (2490 cm³), DOHC | vstrekovanie | 84,00 × 74,90 mm | 10,5:1 | 170 koní (125 kW) pri 5500 ot/min | 245 Nm pri 3950 ot/min | 8,0 s | 215 km/h |
2.8[8] | R6 2,8 l (2793 cm³), DOHC | vstrekovanie | 84,00 × 84,00 mm | 10,2:1 | 192 koní (141 kW) pri 5300 ot/min | 275 Nm pri 3950 ot/min | 7,1 s | 218 |
3.0i[9] | R6 3,0 l (2979 cm³), DOHC | vstrekovanie | 84,00 × 89,60 mm | 10,2:1 | 231 koní (170 kW) pri 5900 ot/min | 300 Nm pri 3500 ot/min | 6,0 s | 240 km/h |
3.2 M[10] | R6 3,2 l (3152 cm³), DOHC | vstrekovanie | 86,40 × 89,60 mm | 10,5:1 | 321 koní (236 kW) pri 7500 ot/min | 350 Nm pri 3250 ot/min | 5,3 s | 249 km/h |
M Roadster a M Coupé
Od roku 1998 do 2002 divízia Motoršportu automobilky BME vyrábala modely M Roadster a M Coupé, ktoré obsahovali modernizované pruženie a motor z BMW M3. Medzinárodný model M Roadster z rokov 1998, 1999 a 2000 mal 3,2-litrový S50 motor z modelu E36 M3 a štyri výfukové koncovky. Modely z rokov 2001 a 2002 mali motor S54 z modelu E46 M3. Takisto mali upravený interiér s ďalšími prístrojmi v stredovej konzole, osvetlenú "M" hlavicu radiacej páky, chrómované časti interiéru a športové sedadlá ako štandardné vybavenie. Medzi vonkajšie zmeny patrili väčšie kolesá, ktoré boli ďalej od seba a agresívnejšie tvary blatníkov. Z3M Coupé a M Roadster boli nahradené modelmi Z4 M Coupé a Roadster.
Referencie
- ↑ [nefunkčný odkaz
- ↑ Hartge Z3 M Coupé 5.0 V8 the one . Pistonheads.com, . Dostupné online.
- ↑ 2000 BMW Z3 1.8i {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 1995 BMW Z3 1.9 {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ BMW Z3 2.0 {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 2000 BMW Z3 2.2i {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 2000 BMW Z3 2.5i {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 1996 BMW Z3 2.8 {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 2000 BMW Z3 3.0i {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
- ↑ 1997 BMW Z3 M {E36} technical specifications . carfolio.com, . Dostupné online. (po anglicky)
BMW 1980–súčasnosť | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | Séria | 1980- | 1990- | 2000- | 2010- | ||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | |||
Nižšia stredná trieda | 3 Compact | E36/5 | E46/5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
rad 1 | E81 / E82 / E87 / E88 | F20 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | rad 3 | E21 | E30 | E36 | E46 | E90 / E91 / E92 / E93 | F30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | rad 5 | E12 | E28 | E34 | E39 | E60 / E61 | F10 / F11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Coupé | rad 6 | E24 | E63 / E64 | F12 / F13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxusné | rad 7 | E23 | E32 | E38 | E65 / E66 / E67 / E68 | F01 / F02 / F03 / F04 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Roadster | rad Z | E30 (Z1) | E36/7 & E36/8 (Z3) | E85 / E86 (Z4) | E89 (Z4) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Superšport/GT | E26 (M1) | E31 (8 series) | E52 (Z8) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | X1 | E84 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X3 | E83 | F25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X5 | E53 | E70 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
X6 | E71 / E72 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PAS | 5 GT | F07 |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk