A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Fiat Coupé | |
---|---|
Výrobca | Fiat |
Produkcia | 1993 – 2000 |
Krajina pôvodu | Turín, Taliansko (Pininfarina)[1] |
Trieda | športový automobil |
Typ karosérie | 2-dverové kupé |
Usporiadanie | motor vpredu, predný náhon |
Prevodovka(y) | 5-rýchlostná manuálna 6-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 540 mm |
Dĺžka | 4 250 mm |
Šírka | 1 768 mm |
Výška | 1 340 mm |
Hmotnosť | 1250-1 320 kg |
Dizajnér | Chris Bangle |
Fiat Coupé (typ 175, oficiálne nazývané Coupé Fiat) bolo kupé vyrábané talianskym výrobcom automobilov Fiat medzi rokmi 1993 až 2000. Vozidlo bolo prvýkrát predstavené na autosalóne v Bruseli v roku 1993. Vozidlo je nezabudnuteľné svojimi hranatými tvarmi, s vrúbkovanými bočnými panelmi. Karosériu navrhol Chris Bangle z Centro Stile Fiat, zatiaľ čo interiér bol navrhnutý Pininfarinou. Vonkajší dizajn bol predzvesťou automobilového dizajnu z neskorých 90. rokov. Ako predošlý model ku Banglovej tak trochu notoricky známej práce na BMW, rovnako ako futuristické uhlové návrhy ostatných značiek, predovšetkým Renault a Ford.
História
Na začiatku v roku 1993 bolo Coupé dostupné so 4-valcovým motorom 2.0L 16V, vo verzii Turbo (190 HP) a v atmosférickej verzii (139 HP). Obidva motory boli novšie verzie Fiat Twin-CAM dizajnu a zdedené z vozidla Lancia Delta Integrale, ktorý bol 6-krát víťaz na Majstrovstvách sveta v rely. Rok 1996 priniesol motor 1.8L 16V (nie je k dispozícii v Spojenom kráľovstve, 130 HP) spolu s 2-litrovým päťvalcom 20V (147 HP) a päťvalcom 20V Turbo (220 HP). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládlo Coupé s týmto motorom za 6,3 sekundy a maximálna rýchlosť bola 250 km/h a Fiat Coupé sa zaradilo medzi najrýchlejšie vozidlá s predným pohonom.
Prepĺňané 16V a 20V verzie boli vybavené veľmi účinným Viscodrive samosvorným diferenciálom proti nedotáčavosti, ktorou trpia výkonné automobily s predným náhonom. Okrem toho Coupé malo nezávislé zavesenie všetkých kolies. Na prednej náprave boli vzpery McPherson a spodné trojuholníkové ramená ukotvené do priečnych pomocných nosníkov s vinutými pružinami a stabilizátorom; vzadu vlečné ramená na pomocnom ráme s pružinami a stabilizátorom.
V roku 1998 bola uvedená limitovaná edícia, ktorá mala červeno lakované brzdové strmene Brembo, bodykit, štartovacie tlačidlo, 6-rýchlostnú manuálnu prevodovku, vzpery podvozku kvôli tuhosti, pedále Sparco, sedačky Recaro s červenou kožou, ktoré majú lepšie bočné vedenie ako štandardné 20VT sedačky.[2]
V roku 1998 dostal 2-litrový 5-valec 20V systém variabilného sania, ktorý zvýšil výkon na 115 kW/154 HP. 2-litrový 5-valec 20V Turbo dostal 6-rýchlostnú prevodovku a prahy dverí verzie Turbo boli lakované vo farbe karosérie. Fiat tiež uviedol model 2,0L 20V Turbo 'Plus'. Tento model bol vybavený bodykitom, ktorý stotožňoval tento model s verziou Limited Edition, až na drobné zmeny v interiéri a identifikačný znak verzie LE. Keď v septembri roku 2000 zastavil Fiat výrobu modelu Coupé, bolo vyrobených celkovo 72 762 kusov.
Motory[3][4]34" class="mw-editsection-visualeditor">upraviť | upraviť zdroj
Model | Motor | Objem valcov | Výkon | Krútiaci moment | Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | Maximálna rýchlosť |
---|---|---|---|---|---|---|
1.8 16V | R4 | 1 747 cc | 96 kW/130 HP pri 6 300 ot./min. | 164 Nm pri 4 300 ot./min. | 9,2 s | 205 km/h |
2.0 16V | R4 | 1 995 cc | 102 kW/139 HP pri 6 000 ot./min. | 180 Nm pri 4 500 ot./min. | 9,2 s | 208 km/h |
2.0 20V | R5 | 1 998 cc | 108 kW/147 HP pri 6 100 ot./min. | 186 Nm pri 4 500 ot./min. | 8,9 s | 212 km/h |
2.0 20V | R5 | 1 998 cc | 113 kW/154 HP pri 6 700 ot./min. | 186 Nm pri 3 750 ot./min. | 8,4 s | 215 km/h |
2.0 16V Turbo | R4 | 1 995 cc | 140 kW/190 HP pri 5 500 ot./min. | 290 Nm pri 3 400 ot./min. | 7,5 s | 225 km/h |
2.0 20V Turbo | R5 | 1 998 cc | 162 kW/220 HP pri 5 750 ot./min. | 310 Nm pri 2 500 ot./min. | 5,9 s | 250 km/h |
Referencieupraviť | upraviť zdroj
- ↑ PRODUZIONE COMPLESSIVA PDF. pininfarina.it, cit. 2007-08-03. Dostupné online. Archivované 2011-09-27 z originálu.
- ↑ Fiat Coupé Buyer's Guide - italicar online. . Dostupné online.
- ↑ Coupé Fiat Technické Špecifikácie online. fiatcoupehistory.com, cit. 2007-08-06. Dostupné online. Archivované 2009-08-04 z originálu.
- ↑ The Fiat Coupe online. fiatcoupe.cqnet.com.au, cit. 2007-08-06. Dostupné online. Archivované 2007-08-29 z originálu.
Iné projektyupraviť | upraviť zdroj
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Fiat Coupé
Externé odkazyupraviť | upraviť zdroj
- Fiatcoupe.net discussing the Fiat Coupe range in detail
- Modified Fiat Coupe 20v Turbo
- Fiat Coupé Club UK
- Club Fiat Coupé Passion ITA
Automobily značky Fiat 1980 – 2019 (európsky trh) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trieda | 1980 | 1990 | 2000 | 2010 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Miniautomobil | 126 | Cinquecento | Seicento | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
500 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Panda I | Panda II | Panda III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | 127 | Uno | Punto I | Punto II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grande Punto/Punto Evo | Fiat New Punto | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | Ritmo | Tipo | Bravo / Brava | Stilo | Bravo II | Tipo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stilo SW | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
131 | Regata | Tempra | Marea | Linea | Tipo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regata SW | Tempra SW | Marea Weekend | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Albea | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | 132 | Argenta | Croma I | Croma II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé | Coupé | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadster | 124 Spider | Barchetta | Barchetta | 124 Spider | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Športový automobil | X1/9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Panel van | Fiorino I | Fiorino II | Fiorino III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doblò | Doblò II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mini SUV | Sedici | 500X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mini MPV | Idea | 500L | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kompaktné MPV | Multipla | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veľké MPV/od 2011 SUV | Ulysse I | Ulysse II | Freemont | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van | Daily* | Scudo I | Scudo II | Talento | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ducato I | Ducato II | Ducato III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pickup | Strada | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Off-road | Campagnola (1107) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*licencia Iveco |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk