A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Audi Q7 | |
---|---|
![]() | |
Výrobca | Audi |
Koncern | Volkswagen Group |
Produkcia | 2005-súčasnosť |
Krajina pôvodu | Bratislava, Slovensko Changchun, Čína[1] Monterrey, Mexiko Jakarta, Indonézia (Garuda Matraman Motor) |
Trieda | Crossover SUV |
Typ karosérie | 5-dverové SUV |
Usporiadanie | motor uložený vpredu pozdĺžne, stály pohon všetkých kolies |
Platforma | Volkswagen Group PL71 |
Motor(y) | 4.2L V8 FSI 3.6L VR6 FSI 4.2L V8 TDI 3.0L V6 TDI 6.0L V12 TDI |
Prevodovka(y) | 6-rýchlostná automoatická 6-rýchlostná štart-stop automatická |
Dĺžka | 2005-09: 5085 mm 2010-: 5088 mm |
Šírka | 1984 mm |
Výška | 2005-09: 1735 mm 2010-: 1737 mm |
Hmotnosť | do 2015 (4L): 2205-2605 kg od 2015 (4M): 2045–2520 kg |
Pozri aj | Volkswagen Touareg Porsche Cayenne |
Audi Q7 je luxusné SUV od spoločnosti Audi. Q je nový rad modelov Audi, ktorý sa nachádza medzi modelmi A6 a A8. Je vyrobené na platforme VW Touareg a Porsche Cayenne. Je vyrobené podľa konceptu Pikes Peak a je viac zamerané na off-road ako Touareg. Tento model bol predstavený v roku 2005 na Los Angeles Auto Show. Audi Q7 sa montuje v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave.
Prvá generácia 2006-2015 (Typ 4L)
Motory
V roku 2005 sa ponúkal model Q7 s dieslovým V6 a s benzínovými V6 a V8. Motory sú dopĺňané 6 stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic. V nasledujúcich rokoch bude ponuka doplnená o motory 4,2 V8 TDI a V10 FSI.
- Motory
Dieselové
- 3.0 TDI - 171 kW / 233 k
- 4.2 TDI - 240 kW / 326 k
- 6.0 TDI - 368 kW / 500 k
Benzínové
- 3.6 FSI - 206 kW / 280 k
- 4.2 FSI - 257 kW / 350 k
Druhá generácia (Typ 4M;2015-)
Druhá generácia Audi Q7 bola odhalená v januári 2015 na North American International Auto Show v Detroite. Dieselové a benzínové verzie budú doplnené dieselovým plug - in hybridom nazvaným Q7 e-tron, ktorý je poháňaný 3.0 TDI dieselovým motorom V6 podporeným dvoma elektromotormi, jedným umiestnených v prevodovke a druhým na zadnej náprave s celkovým výkonom 373 koní a momentom 700 Nm na všetky štyri kolesá. Váha vozidla klesla[2] najmä vďaka použitiu konštrukčných prvkov z hliníka. Napríklad verzia Audi Q7 s 3,0 TDI motorom váži o 325 kg menej ako predchádzajúci model 4L (1995 kilogramov bez vodiča a nápní).[3]
Galéria
-
Audi Q7 spredu
-
Audi Q7 zozadu
-
Q7 po facelifte
-
Q7 po facelifte
Referencie
- ↑ Christian Steinert, The German Car Blog. Audi: New sales division in China . The German Car Blog, 2006-08-22, . Dostupné online.
- ↑ Priemerná pohotovostná hmotnosť v kg*: 2315 *Pohotovostná hmotnosť vozidla so 68 kg vážiacim vodičom, 7 kg batožiny a palivovou nádržou plnou na 90% stanovuje smernica EU 92/21/EHS v súčasnom platnom znení. Prostredníctvom doplnkovej výbavy sa môže pohotovostná hmotnosť, Audi, Online[nefunkčný odkaz
- ↑ Audia Media center, 12.12.2014, Der neue Audi Q7 – Sportlichkeit, Effizienz, Premiumkomfort, Online Archivované 2018-08-09 na Wayback Machine
Iné projekty
Commons ponúka multimediálne súbory na tému Audi Q7
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk